April 30, 2012
April 22, 2012
TINDAKAN SEMUA
2. Untuk mengulangkaji topik2 yang telah dibentangkan oleh rakan2 kita sila klik link "TUGASAN KKBI' dekat panel atas.
3. Kelas tambahan kelas kita kekal pd tarikh 28 April jam 9.00 am bertempat di makmal 1. Harap maklum.
4. Sila baca pesanan dr email En. Chin:
Format kertas periksa SCE 3104 adalah seperti berikut:
Bahagian A: 20 soalan objektif (20 markah)
Bahagian B: 4 soalan struktur, jawab semua (4 soalan X 10 markah setiap soalan = 40 markah)
Bahagian C: 3 soalan esei, jawab 2 sahaja (2 soalan X 20 markah setiap soalan = 40 markah)
Tempoh masa 2 jam 30 minit.
Contoh gaya soalan struktur:
Nyatakan hasil pembelajaran yang eksplisit untuk topik 'Keperluan Asas Benda Hidup' (salinan huraian sukatan yang berkaitan dibekalkan dalam kertas soalan)
Cadangkan dua cara untuk mengajar topik ini.
Nyatakan definisi 'kurang upaya dari segi pembelajaran'
Senaraikan tiga batasan yang dialami oleh murid yang kurang upaya dari segi pembelajaran.
Bagaimanakah anda akan mengajar murid kurang upaya dari segi pembelajaran
Contoh gaya soalan esei:
Apakah faedah pengajaran dan pembelajaran melalui pendekatan kecerdasan pelbagai?
Huraikan bagaimana anda menggunakan pendekatan ini untuk mengajar satu topik sains yang anda pilih sendiri.
Sila sebarkan untuk makluman semua.
DITEGASKAN CONTOH GAYA SOALAN YANG DISERTAKAN ADALAH CONTOH SEMATA-MATA. INI BUKAN SOALAN SPOT.
DINASIHATKAN SEMUA GURU MEMBUAT ULANGKAJI AWAL UNTUK MEMBACA SEMUA TOPIK DALAM MODUL SCE 3104. BOLEH JUGA BUAT STUDY GROUP UNTUK SALING MEMBANTU.
YANG PENTING JANGAN STUDY LAST MINUTE.
SEMOGA BERJAYA DALAM PEPERIKSAAN NANTI.
Bahagian A: 20 soalan objektif (20 markah)
Bahagian B: 4 soalan struktur, jawab semua (4 soalan X 10 markah setiap soalan = 40 markah)
Bahagian C: 3 soalan esei, jawab 2 sahaja (2 soalan X 20 markah setiap soalan = 40 markah)
Tempoh masa 2 jam 30 minit.
Contoh gaya soalan struktur:
Nyatakan hasil pembelajaran yang eksplisit untuk topik 'Keperluan Asas Benda Hidup' (salinan huraian sukatan yang berkaitan dibekalkan dalam kertas soalan)
Cadangkan dua cara untuk mengajar topik ini.
Nyatakan definisi 'kurang upaya dari segi pembelajaran'
Senaraikan tiga batasan yang dialami oleh murid yang kurang upaya dari segi pembelajaran.
Bagaimanakah anda akan mengajar murid kurang upaya dari segi pembelajaran
Contoh gaya soalan esei:
Apakah faedah pengajaran dan pembelajaran melalui pendekatan kecerdasan pelbagai?
Huraikan bagaimana anda menggunakan pendekatan ini untuk mengajar satu topik sains yang anda pilih sendiri.
Sila sebarkan untuk makluman semua.
DITEGASKAN CONTOH GAYA SOALAN YANG DISERTAKAN ADALAH CONTOH SEMATA-MATA. INI BUKAN SOALAN SPOT.
DINASIHATKAN SEMUA GURU MEMBUAT ULANGKAJI AWAL UNTUK MEMBACA SEMUA TOPIK DALAM MODUL SCE 3104. BOLEH JUGA BUAT STUDY GROUP UNTUK SALING MEMBANTU.
YANG PENTING JANGAN STUDY LAST MINUTE.
SEMOGA BERJAYA DALAM PEPERIKSAAN NANTI.
April 17, 2012
JOM ULANGKAJI
Di bawah adalah beberapa laman yg sy temui dan ingin dikongsikan pd rakan2. Boleh la cuba jawab sbg latihan persediaan bg UAK dan exam kita nanti. Harap dpt membantu. Kawan2 yg ada bahan2 khabar2kan lah untuk di share bersama.
LITERASI BAHASA 1
LITERASI BAHASA 2
EDU3103
LITERASI BAHASA 1
LITERASI BAHASA 2
EDU3103
April 5, 2012
MAKLUMAT TERBARU..
1. Kepada pelajar yang terpilih untuk menyediakan FAIL MQA sem 1 dan 2 . Fail tersebut akan dikumpulkan selepas peperiksaan semester ini.
2. Untuk assignment Pn zakiah :
sila gabungkan semua nota, slide pembentangan, laporan amali dan jurnal refleksi dalam satu set kemudian bind /stepler hantar secara individu.
3. Sabtu ini Baucer Buku akan diedarkan. Kelas kita boleh dapatkan drpd En. Chin Chee Keong
4. Sila download nota dan soalan EDU . KLIK SINI. En Azmi pesan agar kita pilih satu soalan untuk cuba dijawab dan akan dibincangkan masa tutorial sabtu ini.
HARAP MAKLUM DAN SILA AMBIL TINDAKAN
2. Untuk assignment Pn zakiah :
sila gabungkan semua nota, slide pembentangan, laporan amali dan jurnal refleksi dalam satu set kemudian bind /stepler hantar secara individu.
3. Sabtu ini Baucer Buku akan diedarkan. Kelas kita boleh dapatkan drpd En. Chin Chee Keong
4. Sila download nota dan soalan EDU . KLIK SINI. En Azmi pesan agar kita pilih satu soalan untuk cuba dijawab dan akan dibincangkan masa tutorial sabtu ini.
HARAP MAKLUM DAN SILA AMBIL TINDAKAN
April 3, 2012
EPL cik Zuriati
Cik zuriati maklumkan bhw summary writing (individu) dan cari bahan report (kumpulan) tu ada markah (10 markah). Sesiapa yang tak buat dan tak hantar Sabtu ini tidak akan diberi sebarang markah. Report tu pula kena photostat untuk satu kelas termasuk satu salinan untuk beliau. Harap maklum.
Subscribe to:
Posts (Atom)